Wethouder Dilia Blok: ‘We hebben veel meer te bieden’

Gemeente Belang Krimpenerwaard Wethouder Dilia Blok (Gebiedsmarketing, Recreatie en Toerisme) vindt dat haar gemeente Krimpenerwaard beter op de kaart gezet moet worden. Voor toeristen en dagjesmensen is er veel te beleven en dat is onderbelicht. Tijd om actie te ondernemen.

De wethouder heeft onlangs laten weten dat er steviger op toerisme uit de regio Rotterdam moet worden ingezet. In de media verscheen het bericht dat wethouder Blok van mening is dat er meer ingezet moet worden op toerisme vanuit Rotterdam dan vanuit Gouda, wat ze helemaal niet zo heeft bedoeld. “We hebben ons tot nu toe te weinig op Rotterdam gericht. De gemiddelde Rotterdammer realiseert zich niet wat en hoeveel moois we hier hebben. Bovendien wordt de verbinding tussen Rotterdam en Krimpenerwaard sterker door de waterbus”, stelt wethouder Blok vast.

Zilver en goud                                                                                                                                “Onze regio heeft een heleboel te bieden. Ik heb al gezegd: met Schoonhoven hebben we zilver in handen, met Krimpenerwaard als totaalpakket goud. In Schoonhoven kunnen cultuurliefhebbers hun hart ophalen bij het Zilvermuseum en in de vele zilverateliers. Voor toeristen die van fietsen en wandelen houden, is de Krimpenerwaard ideaal. Het kanonetwerk gaat ook uitgebreid worden. Verder zijn het Streekmuseum in Krimpen aan den IJssel en de kaasboerderijen in ons gebied heel populair bij bezoeker. Wat veel mensen niet weten, is dat we in Krimpenerwaard hotels en veel Bed & Breakfasts hebben in verschillende prijsklassen. Het is hier ook perfect voor dagtrips. Alleen moeten we er meer bekendheid aan geven.

Internet                                                                                                                                         Er is één plek waar de promotie van Krimpenerwaard beter georganiseerd moet worden: internet. Dit bevestigt de wethouder direct. “De promotie van Krimpenerwaard via internet is een van onze belangrijkste doelen. Nu gebeurt het te versnipperd. De bestaande promotiewebsites moeten meer met elkaar verbonden worden.” Dit zal op korte termijn zeker gebeuren.