Krimpenerwaard maakt zich op om zich van haar beste kant te laten zien

De identiteit van De Zilverstad is goed neergezet, nu is het de beurt aan de Krimpenerwaard. Daarmee werd afgelopen donderdag het toeristisch seizoen officieel geopend door wethouder Dilia Blok. Zij roept op haar vooral uit te nodigen bij speciale gelegenheden: “Ik wil graag op de hoogte gehouden worden en als het even kan kom ik op de fiets.” Fietsroutes, wandelpaden, de veerpontjes, molens. Er is veel te genieten in de Krimpenerwaard. Fietsroutes, wandelpaden, de veerpontjes, molens.

presentatiekadernota 010

Er is veel te genieten in de Krimpenerwaard. De nieuwe gemeente Krimpenerwaard heeft veel te bieden. Inwoners en ondernemers op het gebied van recreatie en toerisme weten elkaar snel te vinden. Polder en stad smelten samen in een gezamenlijk doel: het profileren, naar buiten brengen en aantrekkelijk maken voor zowel de bewoners van deze nieuwe gemeente als het publiek uit de grote steden in de Randstad. In het toerisme en recreatie ligt een belangrijk doel van deze nieuwe gemeente.

De Krimpenerwaard heeft Goud in handen, met Zilverstad Schoonhoven als stralend middelpunt. Het unieke slagenlandschap met de mooie weilanden, sloten en hekken. Het altijd groen blijvende land met de zwanen en vele weidevogels en niet te vergeten de koeien. Het dynamische rivierenlandschap met de verschillende waterhoogtes in vaarten en rivieren.

groen hart1

Henny de Jong, toeristisch beleidsmedewerker van de gemeente: “De afgelopen jaren is er in het gebied al veel samengewerkt aan de infrastructuur. Ondernemers en winkeliers hebben de identiteit van de Zilverstad sterk neergezet. Op een natuurlijke manier worden er contacten gelegd. Nu gaan we Krimpenerwaard promoten.”

Inwoners van de verschillende kernen kennen elkaars woonplaatsen nog niet voldoende. Fietsroutes, wandelpaden, de veerpontjes, molens. Er is veel te genieten in de Krimpenerwaard.

Aanbieders en organisatoren, ze organiseren brainstormsessies. Ze ontwikkelen folders en verzinnen strategische plannen; overal wordt druk nagedacht en vergaderd over het op de kaart zetten, het op de markt brengen, vermarkten en verkopen van ‘onze’ wereldberoemde iconen’ en ook de wat minder bekende, terwijl nieuwe worden ontwikkeld. Het VVV ontwikkelt promotiemiddelen.

zilvermuseumLizanne van Leeuwen ontwerpt een strategie om passagiers van de cruiseschepen die Schoonhoven aandoen ook stad en streek zelf te laten bezoeken. Musea slaan de handen ineen. Chantal Lening van het Zilvermuseum: ‘Alles bloeit en leeft en barst van de ideeën.’

Zilverstad Marketing richt de pijlen op samenwerking en het creëren van platforms waar ondernemers en partners elkaar kunnen vinden. Toeristische folders met routes waarlangs men kan recreëren, overnachten, eten en spelen rollen straks van de pers. Kortom, De Krimpenerwaard maakt zich op om zich van haar beste kant te laten zien. (Bron: IJssel- en Lekstreek)