Krimpenerwaard presenteert zich bij oplevering vakantiepark Landal

Tijdens de officiële oplevering van de eerste fase van het nieuwe vakantiepark Landal Reeuwijkse Plassen op zaterdag 10 december jl., konden de eigenaren van de woningen kennismaken met de Krimpenerwaard. De bijna 300 huiseigenaren maakten dankbaar gebruik van de gezamenlijke presentatie van Promotie Krimpenerwaard en Zilverstad Marketing, die de gasten niet alleen van informatie voorzagen maar hen ook lieten proeven van streekproducten uit de Krimpenerwaard.

kriczt30mww8aat4ms

Het nieuwe Landal vakantiepark ontvangt naar verwachting zo’n 85.000 toeristen per jaar en biedt daardoor een aantrekkelijk potentieel voor extra bezoek aan de regio.

Dilia Blok
                  Dilia Blok

Krimpenerwaard toeristisch uniek                     “We merken steeds vaker dat de Krimpenerwaard met zijn ruimte, rust en geweldige mogelijkheden voor actieve recreatie, aantrekkelijk is voor bezoekers die in de regio verblijven”, zegt toerisme-wethouder Dilia Blok van de gemeente Krimpenerwaard. “Zeker als we de grote bekendheid van   Schoonhoven als zilverstad van Nederland daarbij kunnen inzetten, ontstaat een toeristisch aanbod dat uniek is voor een gemeente van onze grootte. Na het verzoek van Landal om ons gebied te presenteren aan de eigenaren van het nieuwe vakantiepark in Reeuwijk, hebben we aan Promotie Krimpenerwaard en Zilverstad Marketing gevraagd de Krimpenerwaard en Schoonhoven Zilverstad te promoten naast andere iconen van de regio zoals Gouda, het Groene Hart, het Archeon en Avifauna.”

img_0396

Samen een completer aanbod      

Ook de Schoonhovense citymarketeer Michiel van der Schaaf is blij met de samenwerking. “Vanuit Schoonhoven is er een groot belang om onze bijzondere zilverstad te verbinden aan het authentieke Hollandse landschap om ons heen. De recente vorming van onze nieuwe gemeente biedt daarvoor nieuwe mogelijkheden. Door samenwerking met onze collega’s van Vlist Onderneemt en Promotie Krimpenwaard kunnen we allemaal een completer product aanbieden. Daardoor wordt de gemiddelde verblijfsduur verlengd en gaan de bestedingen omhoog. Dat is niet alleen goed voor de toeristisch-recreatieve ondernemers, maar ook voor de winkelstand, het voorzieningenniveau, de leefbaarheid en de werkgelegenheid in de Krimpenerwaard.”

Meer informatie over het toeristisch aanbod van de Krimpenerwaard is te lezen op www.uitindewaard.nl en op www.vvvschoonhoven.nl.

 

img_0394       img_0399

krimp4czt-7i8wgaazwub

img_0397