Promotie Krimpenerwaard

Onderstaand artikel gelezen in het AD Gouda d.d. 6 januari. Prachtig initiatief om onze mooie polder te promoten. Complimenten daarvoor.

Klaas en Joke lokken toerist naar de Waard    

De Krimpenerwaard heeft veel te bieden, alleen weten potentiële bezoekers dat nog niet. Oud-ondernemers Joke en Klaas de wit uit Vlist proberen hen te verleiden tot uitstapjes.

Duizenden folders liggen klaar voor gebruik. Het voormalige dieren voederbedrijf van Klaas en Joke de Wit is het distributiecentrum van de Krimpenerwaard. Wie bezoekers van het poldergebied een vorm van recreatie, vermaak, natuurbeleving of een slaapplaats wil bieden, kan terecht aan de West-Vlisterdijk 24.

De koekaasroute, Vakmanschap & Meesterschap, Rust en Ruimte, Ommetje Vlist en Sportief Plezier verwijzen naar de mogelijkheden in de groene long tussen Rotterdam, Gouda en Utrecht. ,,Nauwelijks ontgonnen gebied” , meent Klaas de Wit. ,, Joke en ik merken dat als we evenementen buiten de Waard bezoeken. De Krimpenerwaard is voor velen nog een groot vraagteken. Daarom is een inhaalslag nodig.”

Voor stressvolle gezinnen die hunkeren naar ontspanning is verpozen in de polder een plaats voor bezinning. De wandel- en fietspaden sluiten steeds beter bij elkaar aan. Je kunt eventueel van Krimpen aan den IJssel naar Ouderwater toeren. Daarnaast is er gelegenheid lokaal erfgoed te bezichtigen en kennis te maken met oeroude ambachten als kaasmaken, leerlooien, en zilver bewerken.

Klaas en Joke de Wit waren na het stopzetten van hun bedrijf reeds enkele jaren op ‘toeristenjacht’ namens Vlist Onderneemt, maar maken sinds de herindeling deel uit van de Stichting Promotie Krimpenerwaard (SPK). Ze weten hoe ze als ware marktkooplieden interesse kunnen kweken.

Inmiddels hebben de beide vrijwilligers vijftig locaties in de polder van informatiemateriaal voorzien. ,,Voornamelijk horecagelegenheden,hotels en kaasboerderijen”. zegt Joke de Wit. ,,Er komen via de boten op de Lek veel Amerikanen en Japanners een puur stukje Holland bekijken. Daarom zijn diverse folders in twee talen beschikbaar.”

Hun nieuwe offensief is gericht op steden en dorpen in de omtrek. Rijnmond en Midden – Holland  bieden kansen, maar er zal flink gelobbyd moeten worden.,, Samen kunnen wij de Krimpenerwaard niet eventjes op de kaart zetten, maar je komt ons straks overal tegen op netwerkbijeenkomsten. Bij de opening van het Landal Green Park bij de Reeuwijkse Plassen hebben we de aanwezigen tassen met folders en streekproducten overhandigd. En tijdens de zomerfair op kasteel Haarzuilens hadden we succes met boerenkaas. In Reeuwijk verwacht de directeur van Landal zo’n 180.000 overnachtingen. Als de helft deze kant op komt, kun je een mooie omzet draaien.

(Bron:AD Gouda)

Klik hier voor meer informatie over de Krimpenerwaard.